You are using an outdated web browser. As such, this site will not look as it does on newer browsers.
Please consider upgrading your web browser, to a newer version. Thank you.

 
descriptive text
 
Wyjście na peron

Powrót na stronę główną

Powrót do wykazu stacji
phantom.gif
Stacja Milicz Zamek
Dawne nazwy stacji:
Militsch Stadt-Haltestelle  (1895r.)
Schloßvorwerk  (1900r.)
Militsch Schloßvorwerk  (1929r.)
Milicz Zamek  (1945r.)
Okres funkcjonowania:
(01.10.1895r. - 14.09.1991r.)
Obecny status obiektu:
Nie istnieje.

     Biegnąc od południa od strony przystanku w Kaszowie (Kasawe) tor kolejowy, obchodząc teren dawnego lotniska sanitarnego, ciągnął się wzdłuż obecnej ulicy Wierzbowej a następnie odbijał w prawo wzdłuż ul. Akacjowej, gdzie znajdował się przystanek w Miliczu (Militsch Schloßvorwerk). Infrastrukturę tego przystanku osobowego stanowiły: wiata, peron ziemny wyłożony płytami chodnikowymi i krawężnikami oraz mijanka.

     W trzecim roku funkcjonowania linii (1898r.) wykonano szereg niewielkich prac budowlanych m.in. wybudowano wspomnianą poczekalnię dla podróżnych. Początkowo stanowiła ją szachulcowa wiata (o powierzchni 40m2)
ze spadzistym dachem krytym papą. Pomimo tego, że stacyjka przetrwała wojnę w stosunkowo dobrym stanie,
PKP zdecydowało się zastąpić ją konstrukcją murowaną o współczesnych kształtach (ok. 1959r.). W tym samym czasie likwidacji uległa także pobliska mijanka.

     Odchodząc z przystanku w kierunku stacji Milicz Wąskotorowy (Militsch Kleinbahnhof) kolejka przecinała
ul. Trzebnicką (Chaussee nach Breslau) biegnąc dalej poprzez park wzdłuż ul. Powstańców Wielkopolskich.
Po drodze tor przecinał szereg ulic: Tadeusza Kościuszki (General Ludendorff Straße), Jarosława Dąbrowskiego (Andreas Straße), Osadniczą (Schroeder Straße), Składową oraz Stawną (Höffer Weg) biegnąc dalej wzdłuż
ul. Przemysłowej przy której mieścił się budynek stacj głównej w Miliczu.



Zostaw Swój Komentarz...

Piotr napisał(a) dnia 2012.11.28 o godz. 22:11:
Niezwykle bogaty materiałudało Wam się zebrać na temat tej fascynującej kolejki. Pamiętam, że gdy jako dziecko jeździłem z rodzicami samochodem po tej drodze za Trzebnicą w stronę Leszna, zawsze intrygowały mnie te tory wzdłuż drogi, po których jednak rzadko coś jeździło. Ale czasem udało się coś zobaczyć. Szkoda, że nie było mi dane się nią przejechać.
Strona WWW autora wpisu: http://www.psur.pl/a.aspx?id=192

przemek79 napisał(a) dnia 2010.11.19 o godz. 17:22:
Jeździłem tą kolejka jak byłem mały niesamowita frajda szkoda, że jej już nie mama. Mam nadzieje że kiedyś jeszcze ruszy!!!!!!!!

Allessandra napisał(a) dnia 2010.12.03 o godz. 18:57:
Zanim spadł śnieg zdążono zrobić kilkaset metrów podłoża ścieżki rowerowej i położono kilkadziesiąt metrów torów kolejowych na Stacji Milicz Zamek.

Tomcio napisał(a) dnia 2010.12.04 o godz. 18:13:
Na tych torach ma być ustawiona stała ekspozycja taboru wąskotorowego...

Allessandra napisał(a) dnia 2011.01.24 o godz. 16:39:
Już dwa wagony motorowe stoją, wprawdzie nie ruszą ale obejrzeć można.

Allessandra napisał(a) dnia 2011.01.24 o godz. 18:32:
poprawka: wagon motorowy i wagon osobowy

Tomcio napisał(a) dnia 2011.01.25 o godz. 18:11:
...a dokładniej: MBxd1-16x z wagonem 1Aw!

Phinek napisał(a) dnia 2011.01.25 o godz. 23:28:
A jeszcze dokładniej MBxd1-168 oraz 1Aw Bxhpi 1698

Allessandra napisał(a) dnia 2010.10.14 o godz. 18:34:
Przez wiele lat na tym przystanku wsiadałam jadąc na służbę jako dyżurna ruchu, jeśli tylko rozkład jazdy pasował z moją służbą. A jak nie to pieszo, wzdłuż torów, bo było bliżej niż ulicą Wojska Polskiego.

Marek napisał(a) dnia 2010.04.17 o godz. 21:38:
Świetny opis, ciekawe zdjęcia (chociaż trochę za mało), merytorycznie na wysokim poziomie, jak i cala strona. Doskonała robota, pozdrawiam z Niemiec.

tekatka napisał(a) dnia 2010.10.09 o godz. 16:30:
Czekamy na więcej fotek z innych miejsc dla lepszej orientacji. Likwidując kolejkę Wrocław stracił atrakcję turystyczną. Reaktywacja to pomysł dla ludzi mądrych z otwartymi głowami. Wzajemny doping daje dobre owoce. Chcieć to móc. Życzę pomyślności.